onsdag 5. juni 2013

Åkerlappen

På mandag fikk vi gjort ferdig en åkerlapp vi hadde startet på. Jeg planla å benytte meg av vekstskifte med fire områder for å forbedre jorden, men vi bestemte oss for å lage kun to rader i år. Så utvider vi heller til neste år. Heldigvis har jeg en snill og hjelpsom samboer som gjør den tunge jobben for meg, så tar jeg meg av luking og planting! Heldig var vi også som hadde en gammel komposthaug i det ene hjørnet i hagen. Jorden der var perfekt!!

Vi la svetteslanger mellom radene så vi enkelt kan vanne. Veldig, veldig greit!



Her har jeg fått satt løk i den ene raden, blir spennende å se hvordan det går. Dette har jeg aldri gjort før. Planlegger også poteter, brekkbønner/sukkererter fra drivhuset, og purre med noe attåt.
 
Har også plantet to planter med amerikanske blåbær i bakkant av bildet. Det passet de supert siden de skal ha halvskygge. Hengestolen min ble hengt opp i hestekastanjetreet, så nå er det bare å sette seg godt til rette og se på at det gror :)
 
Små setteløk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar