onsdag 19. desember 2012

Lappeteppe # 2

Lappeteppe # 2 er snart ferdig med å vokse. Dette er jo en julegave til mitt tantebarn på 4 år, men regner med hun ikke følger med her på bloggen, så jeg legger ut et bilde. Tenkte hun skulle få et teppe som bare var hennes, som hun kan hente og bruke når hun trenger det. Nå er det 9x8 lapper, men tenker jeg skal gi meg på 10x9. Ikke lenge igjen før jeg kan sette det sammen og virkelig få se hvordan det blir!

Selv om dette kanskje ikke er det høyeste ønsket til en fireåring på julaften, må jeg gi noe jeg selv er komfortabel med. Og det gjelder jo for alle gaver. For meg er halve gleden med å gi gaver og julegaver å planlegge og tenke ut noe som passer godt for hver person. Jeg vil ikke dra til byen lete etter den rette gaven, i håp om at jeg finner noe som er mulig å gi. Og jeg ønsker ikke å være med på å bidra til de store summene som brukes før jul. Selvsagt kjøper jeg også gaver, men prøver å kombinere kjøp og hjemmelaget. Om det er mat, eller noe jeg lager, eller selvsagt om mottakeren har spesifikke ønsker for gaven. Julen handler jo om å være sammen, ha det hyggelig og sette pris på hverandre. Og det håper jeg man kan klare uten å måtte gi all verdens av gaver for å vise det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar