torsdag 6. desember 2012

1. søndag i advent

På søndag ba vi svigerforeldrene på lunsj og tente det første lyset for første søndag i advent. Har laget en enkel, hjemmelaget "adventsstake" i år. Tallene fant jeg på Kremmerhuset for 29 kroner. Tenkte først å feste dem med knappenåler rett i lyset, men det gikk ikke så bra da lyset rett og slett sprakk. Derfor ble de hengt på lysestakene med ståltråd. Selve stakene kjøpte jeg på IKEA for mange, mange år siden, og de er tunge og stødige.

Duken de står på, Tomteparaden, har jeg fra jeg var liten. Den ble brukt som veggpynt på rommet, og er et kjært barndomsminne for meg. Nå gjør den jobben som en del av adventsstaken, men nærmere jul skal den opp på veggen, også i år!

Fint å kunne sette sammen ting man ha fra før, i stedet for å bare kjøpe nytt hele tiden!


2 kommentarer:

  1. Eg e så enige me deg! Leste ein artikkel nylig kor det sto: noen kjøper ny julepynt hvert år, mens noen velger å bruke den de har. D e jo halle poenget å bruga de tingå ein kjenne fra før så gjer god julestemning! Så kan ein kjøpa litt nye ting for å fylla på, å når ein dette øve ting som ein ikkje klare å forlata i butikken! Jul e sterkt linka t minner fra barndommen å mamma sine hjemmestrikka nissefigurer med framtongt håve hørre me sjøl om d sikkert finnes någe finere :) Lige bloggen din Lisa, ser at du fremdeles e deg å den e den "deg-en" eg savne. Hilsen Bio-Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig! Så fint å høre fra deg, og så fint at du liker bloggen min :) For meg handler også jula om minner fra barndommen og oppveksten. Det er jo de små tingene som gjør det så fint. Her skal blant annet Håvard sin melkekartong-nisse opp litt nærmere jul, og hos mamma tenner vi fortsatt lyktene jeg laga på barnehagen :)

      Slett