onsdag 8. mai 2013

Drivhuskos

Mye har skjedd i hagen og drivhuset i april og siden siste drivhusoppdatering. I urtebedet gror det over all forventning. Egentlig skal dette plantes ut, men har ventet på at temperaturen om natten ikke skal være for lav. Men nå nærmer det seg.

Mynter sprer seg jo noe helt utrolig, så må finne ut hvordan jeg skal få sperret av utløperne før jeg setter de sammen med andre urter.



Jeg har også en del frø og spirer som står og vokser seg store nok til å flytte ut til sommeren. Blant annet har jeg sådd brekkbønner, som nå vokser i en voldsom fart! Etter et tips prøvde jeg å plante nederste del av stilken på stangselleri som jeg kjøpte på butikken. Og se, nå vokser det opp ny selleri! Dette skal jeg gjøre neste gang også:)
 


Drueplanten min som jeg var helt sikker på hadde gitt opp i vinter har overlevd mot alle odds. Og nå kommer det masse nye blader! Inne har jeg også sådd forskjellig paprika, chilli og tomat. Disse skal ut i drivhuset så snart nattetemperaturen er ok. Fikk også tak i en kurvstol på loppemarked og det passet perfekt. Nå kan jeg også slappe av i drivhuset og se på at alt gror :)


Koselig er det også med litt selskap i drivhuset. De spiser ugress og småkryp og er generelt godt selskap. Selv om de noen ganger hopper opp i bed de ikke har lov til...





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar