lørdag 8. september 2012

Hermetiserte plommer

Jeg har lurt en stund på hva jeg skal gjøre med all frukten vi har i hagen. Vi har mange gamle trær, fire med eple, to med plomme og et pæretre. Har tenkt en stund at jeg skal prøve å hermetisere plommene, og har lett en del på internett for å finne en oppskrift jeg likte. Plutselig så slo det meg at jeg skulle se i bokhylla, og der fant jeg "Søtt og sunt, gaver fra kjøkkenet" med en enkel oppskrift. Perfekt!









Det var egentlig ganske enkelt. Men kjenner at jeg trenger litt mer øvelse før alt går på skinner. Plommene trakk litt for lenge og det var litt vanskelig med norgesglassene. Jeg valgte å ta av skallet på plommene, men neste gang skal jeg lage med skall. Evt skolde de på forhånd, ikke som en del av prosessen. Men hønene ble glad for overskuddet ;)

Tenker jeg skal prøve dette med pærene også, med kanelstang! Det blir godt utover høsten det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar