lørdag 31. januar 2015

Bryllupsbordet

En gjennomgående tanke i forbindelse med bryllupet var gjenbruk, og samtidig benytte oss av det vi alleredet hadde.

Alle blomstene vi brukte denne dagen ble plukket i vår egen hage på Sørlandet. Det var blant annet roser, hortensia i flere farger, brudeslør, balderbrå, og buskmure. Altså både hageplanter og ugress, men ugress er blomster i min hage! Til og med brudebuketten fant vi der; stor, nydelig, hvit hortensia. (Buketten var det forresten min mann som fikk ansvaret for, etter noen instrukser fra meg, selvfølgelig. Men han gjorde en veldig god jobb!).

Min søster fikk ansvaret for å plukke og pynte bordene og utearealet med blomster. Vasene er samlet gjennom lang tid og mye leting på bruktbutikker og loppis. 


Trebrikkene hadde vi noen av fra før, men med god hjelp fikk vi laget noen fler til bryllupet av en vindfallet furu på tomten. Bordkortene med menyen var alle håndskrevet av min snille søster!


 Her ser dere også hvor fine lyslenkene var på bordet!

Må også nevne den nydelige fiskesuppen, med hjemmelaget steinovnsbakt brød, som vi hadde til hovedrett.  For en opplevelse! Tusen takk, svigermor!


Tusen takk til Christian Brekke for de fine bildene!



2 kommentarer:

  1. Det var et nydelig bryllup fra først til sist. Hva med sangen din til Håvard? Finnes det noe video av det?

    SvarSlett
  2. Nei, heldigvis, det tror jeg ikke ;)

    SvarSlett